Twilight-filmen

Så, den så kallade "Twilight-filmen" är släppt, och gör succé över hela världen, bland fans som tycker att den och dess skådisar är helt fantastiska. Vilket inte är sant. Det här är hur Twilight-karaktärerna beskrivs i böckerna. Jämför själv med hur de ser ut i filmen. Alla ska vara övermänskligt vackra, grasiösa, smidiga, snabba och starka. De ska svepa fram. Titta bara på hur de går i filmen! KNAPPAST GRACIÖST! Jag undrar bara en sak. Hur i HELVETE kunde Stephenie Meyer gå med på det här!?


   Jasper Hale beskrivs i den engelska (orginal) boken såhär:
"Another was taller, leaner, but still muscular, and honey blond." (Kolla in hans HÅR!)
Jaspers tankar (tagna från Edwards version av Twilight, Midnight Sun):
"And Jasper was...suffering."
 Esme Cullen beskrivs såhär:
"She had the same pale, beautiful features as the rest of them. Something about her heart-shaped face, her billows of soft, caramel-colored hair, reminded me of the ingenues of the silent-movie era." (Det är också meningen att hon ska vara i 25-årsåldern. Hon ser mer ut som 40 på bilden.) 

 Emmett Cullen beskrivs såhär:
"Of the three boys, one was big - muscled like a serious weight lifter, with dark, curly hair." (Emmett är den bäst spelade av alla, men han är fortfarande alldeles för "ovacker" för att kunna spela den "riktiga" Emmet.)
Emmett's tankar:
"Emmett was fuming over a wresling-match he'd lost lost to Jasper during the night. It would take all his limited patience to make it to the end of the school day to orchestrate a rematch. I never really felt intrusive hearing Emmett's thoughts, because he never thought one thing he would not say out loud or put in action."
 Rosalie Hale beskrivs i såhär:
"The tall one was statueque. She had a beautiful figure, the kind you saw on the cover of the Sports Illustrated swimsuit issue, the kind that made every girl around her take a hit on her self-esteem just by being in the same room. Her hair was golden, gently waving to the middle of her back." (Rosalie är ALLDELES för ful för att vara sann. Hon ska vara snyggare än en mänsklig barbie-docka. Vilket hon knappast är i filmen.)
Rosalie's tankar:
"Rosalie was thinking, as usual, about herself. She'd caught sight of her profile in the reflection off someone's glasses, and she was  mulling over her own perfection. Rosalie's mind was a shallow pool with with few suprises."
 Alice Cullen beskrivs såhär:
"The short girl was pixielike, hin in the extreme with small features. Her hair was a deep black, cropped short and pointing in every direction." (Återigen, alldeles för ful. Men, kom igen, vad hände med hennes "djupt svarta" hår? Det som skulle vara kortklippt, pekandes åt alla håll?)
 (Isa)Bella Swan beskrivs såhär:
"Instead, I was ivory-skinned, without even the excuse of blue eyes or red hair, despite the constnt sunshine. I had always been slender, but soft somehow, obviously not an athlete; I didn't have the necessary hand-eye coordination to play sports without humiliating myself - and harming both myself and anyone else who stood too close." (Det är meningen att Bella ska vara otroligt klumpig och ramla hela tiden, snubbla på sina egna fötter och rodna HELA TIDEN. Detta är vad som gör hennes personlighet fulländad. Inget av detta finns med i filmen. Dessutom är hon alldeles för snygg.)
 Carlisle Cullen beskrivs såhär:
"Then a doctor walked around the corner, and my mouth fell open. He was young, he was blond...and he was handsomer than any movie star I'd ever seen. He was pale, though, and tired-looking, with circles under his eyes." (Kolla in honom! Snyggare än någon filmstjärna jag någonsin sett? Knappast.)

  Edward Cullen beskrivs såhär:
"The last was lanky, less bulky, with untidy, bronze-colored hair. He was more boyish than the others." (Edward beskrivs såklart mer senare, t.ex. hans "raka, perfekta näsa". Men i filmen var ju såklart inte så fallet.)

 ALLA CULLEN'S-SYSKON BESKRIVS SÅHÄR:
"I stared because their faces, so different, so similar, were all devastastingly, inhumanly beautiful. They were faces you never expected to see except on the airbrushed pages of a fahion magazine. Or painted by an old master as the face of an angel. It was hard to decide who was the most beautiful - maybe the perfect blond girl, or the bronze-haired boy."

Jag tycker att hela filmen var ett skämt. Och det var inte roligt.
Kommentera.

Kommentarer
Postat av: Danii

jag tycker du kritierar alldeles för mycket. Och det där med "han är snyggare än någon filmstjärna jag någonsin sätt", det är vad Bella tycker, inte vad du tycker.



Du är dum i huvudet !



häng med för fan !!

2009-04-22 @ 13:37:28
Postat av: Marielle

Vet att detta inlägget är gammalt men måste bara kommentera!



Äntligen någon som tycker som jag! Jag menar, visst skådespelarna ser väl bra ut (med undantag för Peter Facinelli) men de är ju knappast omänskligt vackra. Och de är ju inte graciösa heller precis. Och Bella är för fan blekare än vampyrerna. Och så är hon för snygg som du säger. Håller med om ALLT du säger!



Fast jag tycker ändå om filmen. Jag ser på boken och filmen som två helt olika grejer liksom. Svårt att förklara men för mig hör de inte ihop :P



Känner du för o diskutera mer så adda min msn, min mejl då :P



Ha det bra!

2009-07-25 @ 01:52:20
Postat av: elvira

asså (kanske är jätte efter) du kriterar för mkt liksom.. jag gissar på att du inte är hälften så snygg som tex Kellan som du sa var 'för ovacker' asså.. visst bella är väldigt ljus hy'ad.. e de hennes fel eller? Asså dom alla är bra på de dom gör.. och jag är ett fan av twilight så klar att jag måste klaga lite.. och dedär med att esme såg ut som 40.. asså ässhh spelar ingen roll vad jag säger..

2010-04-11 @ 02:32:38
Postat av: Anna

hej:) jag råkde bara komma in på din blogg, men detta inläget är SÅÅ SAAANT!!skönt att det är någon som också känner som jag:P

jag gillar din blogg;P

//anna

2010-06-05 @ 20:35:28
Postat av: Hannah

Hej! Kom in på bloggen när jag surfade lite. Vill bara säga att jag håller med dig.

2010-08-10 @ 13:34:06
Postat av: Ebba

He:) Tycker att du har rätt på Esme rosalie och Jasper.Och bella är ju lika blek som resten av dom! På vissa ställen i filmen till och med blekare! Lite bättre kunde dom ha gjort det!

2010-08-23 @ 17:52:24
URL: http://www.ebbenoponnysarna.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

sämst. ofta du hänger upp dig på sånna småsaker...? omg lär dig att prioritera de viktiga sakerna i livet ist

2010-12-10 @ 21:53:50
Postat av: Allie

Jag tycker att de är jättefina och duktiga alla skådisarna, men alltså till filmerna skulle det ju vara svårt att hitta helt perfekta människor till skådisarna, och jag tycker att Ashley Greene är jättesöt (min favorit) och Nikki Reed är absolut inte ful!

2011-04-19 @ 15:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0