Power is not something you get, it is something you grab.

Efter många uppmaningar har jag bestämt mig för att släpa mig upp ur soffan och skriva ett inlägg. Inte bokstavligen, alltså, för jag ligger faktiskt i soffan (och egentligen skriver jag mest för att våra gäster är ute, men det behöver vi inte låtsas om).
Hursomhelst, idag var den andra och sista (YEY!) dagen efter lovet och före helgen. "Mjukstart" kallar lärarna det visst. Eftersom att jag inte riktigt vet vad jag ska skriva om och Matilda är på mig hela tiden, ska jag hälsa att hon ska skaffa blogg och att hon borstade tänderna precis kl. 07.46 i morse. Hon tror på fullt allvar att ni som läser det här är intresserade av det (eller något hon har att säga whatsoever).
Folk klagar på för mycket text och lite bilder, så jag skriver bara lite fint om våra NO-lektioner och sen får ni åtminstone en bild.
Så, de tre viktiga frågorna på NO-lektionerna när Åsa babblar om olika frätande ämnen är:
1. "Kan man dricka/äta det?"
2. "Vart köper man det?"
3.  "Kan man döda folk med det?"
Och de tre heliga svaren;
1.
"Nej, Dahlin, man kan inte äta det."
2. "Jag tänker inte säga vart man kan köpa det, även om du säger att du inte tänker äta det, Kristoffer."
3. "Man får inte döda folk, Kristoffer."

Då avslutar vi med att jag, äntligen, har fått min julklapp från Natta (Marina glömde den IGEN), därifrån kommer även rubriken.
Hare gött, som vi säger har ute i mitt i nowhere.
(Bild 1: T-shirten från Natta, Bild 2: Min underbare systerson Samuel, Bild 3: Jag på glatt humör, precis som vanligt!)


RSS 2.0