En helt jävla vanlig måndag..

Så.. Välkomna till Ragnar! Jag heter Ester/Mathilda Rogalski Åkerström, och det här var min måndag :P
05.15 - Tingeling (katten) kommer och väcker mig. Snäll som jag är låter jag henne klumsa runt i sängen tills hon är nöjd och går ut. Somnar om.
06.05 - Klockradion sätts igång. Jag snoozar och somnar om..
07.25 - Jag vaknar. (Min klockradio är helt underbar, det är bara att jag inte vaknar av den.) Det är 35 min tills bussen går och jag får, som vanligt, panik. Jag går upp och drar på mig några fula kläder jag hittar i garderoben, äter frukost bestående av torra Special K med gammalt bröd och God Morgon-juice, väntar i 10 min på att Matilda (syrran) ska bli klar på toa, borstar (slarvigt) tänderna, försöker borsta håret, men har en dålig hårdag, så jag sätter upp det i en hästsvans. 07.55 - Jag drar på mig min grå ull-trenchcoat (som mamma beskrev det), röd-och-svart rutiga halsduk vid namn "Adam" (JC, killavdelningen), mina halvtrasiga, röda fingervantar från Indiska (köp dem inte, de går sönder på två dagar!) och min svarta mössa (Cheap Monday) vid namn "Alice". - Observera att det INTE är jag som har döpt dem, utan affären! - Sedan ropar jag hejdå till mamma tre gånger innan hon hör mig, går ut till snickarna (varav en tittar lite obehagligt på mig), och halvspringer den isiga vägen till busshållsplatsen. Sen väntar jag i ungefär 3 minuter, samtidigt som jag högt och ljudligt tränar på min tiger-uppsats, och drar till mig några konstiga blickar av de två andra personer som kliver på bussen med mig.
08.30 - 15.30 - Jag kommer till skolan, observerar att Natte går med Beccan, att Natta är sjuk och att Heidi har färgat håret bitchblont. Jag väntar vid våra skåp på Natte. Där står även Jessica. Då kommer Arjohn förbi. A till J: "Hur mår Mickis då?" J: "Bra tror jag.." A (inbillade jag mig åtminstone) kastar en snabb blick på mig: "Och hur mår hästen då?" Jag, som tror att han syftar på mig, ger honom världens blick, varpå han snabbt tillägger: A: "Jag menar Mickis häst! Inte dig." Han går iväg och småskrattar lite för sig själv och jag känner mig rätt dum. Sen kommer Natte. Vi sätter oss och snackar utanför klassrummet tills vi börjar (08.50).
SVENSKAN: Jonte leker som vanligt med sin leksak (Smartboarden), och låter oss titta på trailar till filmen efter boken han läser för oss ("The Goonies"). Sen läser han högt, vartefter vi får rast.
OBS: Något ointressant inträffar (någon lektion, med andra ord).
MUSIK: Jag och Natte, som har sockor och inga skor, genar genom matsalen till musiken. Strax efter kommer Dahlin inspringande med händerna fulla med morötter. Efter honom kommer Kristoffer, också med morötter. Efter honom kommer mattanten, utan morötter men med ett bistert uttryck i ansiktet. Dahlin och Kristoffer får en utskällning. Sen kommer Lasse (musikläraren), och Kristoffer och Dahlin får en till utskällning. Vi får komma in, och Lasse berättar för klassen om sin teori att man snart kommer kunna relegera elever som stjäl morötter. Vi kör en tävling där vi ska gissa vilka länder nio nationalsånger hör till. Våran grupps medel blir 1.77 av 9. (Något händer emellan)
LUNCH: Vi sitter tre personer och äter. Efter ett tag flyttar vi till tre andra personer. Det är ris med kyckling. Eftersom jag försöker undvika att äta kyckling också (jag äter inte kött, halvvegetarian), lyckas jag sno åt mig lite potatis av de som inte kan äta ris. Inte för att jag fattar vad man har för fel om man inte kan äta ris. Potatis och ris är skitäckligt. Ät det inte. Efter ett tag hämtar jag en macka, varefter jag blir upplyst om att dessa mackor (som jag äter rätt ofta), i själva verket är så kallat "Paltbröd". Med andra ord är de gjorda av grisblod. Jag håller på att spy och går och hämtar ett glas mjölk, varefter jag begraver mackan under det kalla riset.
LUNCHRAST: Jag är i bibblan och hoppar runt på Mathias kryckor, och förklarar för alla som vill höra precis HUR brutet mitt ben är. Efter att jag har hoppat på Vanessa några gånger och Kerstin har kommit in och sagt åt att Mathias måste jobba i Kafeterian, upptäcker vi att Franskan börjar, och skyndra oss dit.
 FRANSKAN: Jag och Vanessa gör Josef halvt galen genom att sitta och komma på låtar på franska i olika stämmor. Jag mutar Heidi för att skriva det enda ordet jag inte kommer på under läxförhöret, och hon tar glatt emot 6 kr, och smiter lite diskret ut för att köpa mackor till oss. 10 min senare kommer Heidi tillbaka, och vi inser att det kanske inte var så smart att hon skulle gå på toa och komma tillbaka med två mackor. Vanessa föreslår att vi ska säga att det var vad som kom ut när hon satt på toa, men vi bestämmer oss för att Josef förmodligen inte skulle gå på det, och hon går bara in med mackorna. Josef ser inte alltför glad ut, men litar på våran (sanna) förklaring att vi är väldigt hungriga. Jag mottar det sedvanliga "Gud vad jag hatar David"-sms:et från Natte och franskan slutar. MATTEN: Vi tillbringar 4,5 min att jobba matte, och resten att diskutera olika intressanta saker. SVENSKAN: Jag får veta att den uppsatts jag suttit uppe till kl 1 natten innan för att lära mig utan till, inte ska redovisas idag, utan istället på onsdag. Ägnar det mesta av lektionen åt att läsa högt (med inlevelse) ur Robins konstiga bok för alla närvarande. BUSSHÅLLSPLATSEN: Jag undviker på något mirakulöst sätt att bli träffad av några snöbollar. Kliver på bussen och åker ända till Kristoffers hållplats utan att han tar ett enda av mina ytterplagg (i vanliga fall tar han med dem hem, vilket är rätt snuskigt, för gudarna vet vad han gör med dem där), och tar mig ut ur bussen genom att sparka småbarn (inte oskyldiga små söta, utan sådana som försöker spärra vägen) åt sidan. 16.00 - Jag är hemma och tänker att jag ska göra något produktivt. Fast det slutar i att jag ligger i min säng med 5 mandariner och tittar på Desperate Housewives. 17.45 (eller nåt sånt) - Mamma kommer hem, och kommer på att vi både ska åka och boxas (vi brukar göra det en gång i veckan) OCH plocka upp adventsljusstakarna. Jag påpekar att detta är en fysisk omöjlighet om vi ska hinna i tid till boxningen, men hon envisas med att första advent var dagen innan och att de måste upp NU. Jag blir arg och slänger demostrativt adventsljusstakarna i en hög på min säng. Mamma blir inte glad och skriker att Urban inte blir glad om en lampa går sönder. Hur som helst klarar vi på något sätt att komma till boxningen i tid. 18.30 - Vi börjar boxas, det är himla jobbigt. Jag boxas som vanligt med Matilda, som blir sur och hela tiden påpekar att jag gör fel. Jag slår ihjäl mina handleder, som uppenbarligen inte är byggda för boxning. Vi kommer in på magmusklers-övningarna som våran instruktör älskar och jag hatar. Den enkla anledningen är att jag inte har några magmuskler. Så medans vi gör dessa plågsamma övningar tänker jag på saker som "Varför kunde inte Gossip Girl-avsnittet redan finnas ute på internet", "Jag måste ta hem matteboken" och "Jag vill dö" (Jag VILL inte dö - det är bara väldans jobbigt med magmuskelsövningar). Efter ett tag bestämmer jag mig för att jag hellre tar bilder på de som boxas än att boxas själv. Jag blir tillåten att ta bilder. Mamma har inte fattat att det är förbjudet att slå barn i Sverige XD (Hon slår på kudden egentligen, bara lite snabbt..)
21.00 - Vi är hemma, och jag sätter mig för att skriva det här medans jag försöker få fram lösenordet till bloggen jag vill ha (Ragnar) av Sara, eftersom att vi skapade den tillsammans, men ger efter ett tag upp, eftersom hon inte kan det, och skickar efter det. Det tar en dag innan det kommer. Det är väldans irriterande. Mitt nya ord är väldans. Väldans bra ord, det där. Hursomhelst så har jag alltså skrivit allt detta i Anteckningar, och jag tror att det blev rätt så långt. Hoppas ni orkade läsa det. Nu skulle jag väl kunna skriva något sånt här töntigt som de skriver i Bert-böckerna, typ "Puss och kram, gummi- banan". Men det tänker jag inte. Kommentera!
ORD: Väldans. LÅT: Mr. Brightside med The Killers. PERSON: Marina.

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, du lyckades med blogg designen! Det blev ju jätte snyggt! :D

Jag visste inte att du gick på boxning...men tror mig jag vet hur jobbigt/tråkigt det är för jag har ju boxats i 4 år!



jag ska läsa din blogg varje dag :) <3

2008-12-07 @ 11:30:49
URL: http://sarask.blogg.se/
Postat av: M

Du glömmer en liten liten detalj på boxningen, DU FUSKAR PÅ MAGÖVNINGARNA,( PLANKAN ÅTMINSTONDE ) SÅ KLAGA LAGOMT!

2008-12-09 @ 15:24:57
Postat av: M

Mindre text mer bilder :P

2008-12-09 @ 15:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0