Andra Advent-helgen..

FREDAG: Efter skolan åkte jag till mammas jobb för att
servera glögg med morfar (tomten) och Eva. Jag börjar t.o.m
gilla glögg nu! (Det är lite svårt att INTE göra det efter
att ha stått och frysit ihjäl och druckit det i 4 timmar).
Efter ett tag kom det in en kille som stod där och drack
för glada livet, då någon frågade vilka av dem som var
alkoholfria. Alla var alkoholfria, och jag upplyste henne
om det. Killen:
"VAFAN!? Jag som trodde att det var alkohol!". Han gick runt
och surade ett tag, och berättade för alla som kom in (vi
var i ett tält) hur väldigt besviken han hade blivit.
Stackars människa.
Dessutom, på uppgift av morfar, var det nån tyska som
halvt anföll honom för att glöggen var alkoholfri, innan
hon gick iväg och muttrade något om "Och sen måste man stå UTE
också, vart är världen på väg", varpå morfar hjälpsamt tillade
att det faktiskt inte var nån som TVINGADE henne att
stanna därute.
LÖRDAG: Vi hade bestämt att L skulle hämta mig kl 08.00, också skulle
vi åka tåget till gävle. Mamma väcker mig. Jag kollar på väckarklockan.
Gissa vad? Den är 08.00. Jippie!
Så nu ska jag alltså upp, äta, tvätta håret, klä på
mig, torka håret, borsta håret och borsta tänderna. På 10 sekunder.
Så då tog jag fram min super high-tech-tidvändare, och hann med allting!
Eller så skulle det iallafall ha låtit om det här var nåt, typ Heroes.
Men det är det ju inte. Så istället hinner jag inte äta, knappt klä på mig,
knappt dra en borste genom håret, inte borsta tänderna och verkligen inte
tvätta håret. TJOHO!
Hur som helst, väl på tåget inser vi att M inte har fattat att hon ska åka
det senare tåget, och vi det tidiga, så vi bråkar med henne i 1 timme,
innan hon går med på att komma "för min skull", som hon så fint
uttryckte det (hon var asförbannad på L).
Så jag och L satt på George's Coffeehouse i 1 och en halv timme (och åt
frukost). Jag tyckte att det lät jättegott med en foccacia med "Parma och mozzarella",
och vi bara;
"Parma är den där osten, va?", och kom överens om att det var nån konstig
ost. När jag fick en macka full med skinka funderade jag på att slänga den
i ansiktet på servitrisen. Ända tills jag kom på att det heter Parmaskina, alltså.
Hur som helst så shoppade jag och L julklappar till andra (M shoppade bara till
sig själv), inklusive ett par svindyra, skitsnygga örhängen som hon tvingade oss
att köpa till henne i julklapp. Vi gick också förbi den där konstiga "Playboy-affären",
men efter att ha sett de otroligt vackra stringkalsongerna (med dragkedja!), ändrade oss.
På kvällen spillde Noah ut julmust över hela soffan och hela golvet. (Grattis, Noah! Vi hade
ändå inget speciellt att göra med de där 20.000 som en ny soffa kostar. Så det är lugnt.
Helt jävla lugnt.)
SÖNDAG: V kom hit, och vi åkte på Lindas (min mosters) Julkonsert i Missionshuset
i Freluga. När jag hämtade glögg, som man fick, var jag tyvärr tvungen att gå
förbi Matilda som, klantig som hon är, bestämde sig för att det var ett jättebra
tillfälle att slänga upp armbågen i luften. Glöggen flög ner över hela henne.
Hon höll på att skratta ihjäl sig. Ända tills vi såg att vi hade hällt glögg'
på tjejen framför oss också. Då var det inte lika kul längre.
Jag hämtade inget mer fika.
Konserten var hursomhelst urbra, precis som vanligt (LINDA NETSMAN ÄGER!), och den
där jättesöta lilla rödhåriga killen från Oh Laura (ni vet, "Release Me", Saab-reklamen?),
som ser ut som han är sjutton men egentligen, tydligen, är 26. Det är Noahs idol.
Fast jag tror inte att hans idol blev så imponerad av honom, vilket inte var så konstigt,
eftersom han inte såg så mycket av honom. Detta kan bero på att Noah satt och gömde sig bakom
Urbans fötter. Mitt i konserten så presenterade Linda Albin (min kusin!), som tydligen
hade berättat för Linda vilken bagatellen han tyckte det var att spela inför typ 100 personer.
Så han meddelade att han minsann skulle spela Bjällerklang på hennes konsert med grabbarna i bandet
(han är 9 år). Så han ringde Fritte (en av "grabbarna i bandet"), så att han, som han själv uttryckte det
"Skulle ha tid att träna". Linda;
"Men vill du inte spela med alla killarna?"
A: "Jo, fast nu har jag ju inte gett dem en chans att träna!"
Haha, Albin är rolig, han. Men hursomhelst var han faktiskt jätteduktig (han spelade gitarr).
Glad andra advent!

Kommentarer
Postat av: M

WOW! Du har kommit ihåg att det är ANDRA ADVENT!!

2008-12-09 @ 15:17:48
Postat av: M

Just ja, JAG SKULLE TA AV MIG MIN HALSDUK OCH DÅ KOMMER DU OCH SKA SÅKLART GÅ FÖRBI JUST DÅ!!!! Skilj på sanningen och fantasin i fortsättningen tack xD

2008-12-09 @ 15:19:11
Postat av: Mamma

Du är väldigt duktig på att uttrycka dig. Som vanligt välskrivet och roligt. Passa dig bara för vad du skriver om de som har makten över månadspengen:) Puss

2008-12-12 @ 11:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0